Tuotetiedot
Miksi strategia on usein niin vaikeaa, hankala ymmärtää ja tuskallista toteuttaa? Minkä takia toimenpiteet, joita muutostilanteissa raivokkaasti tehdään, eivät vaikuta niihin tavoitteisiin, joihin alun perin on pyritty?
Strategisen hyvyyden tai paremmuuden arviointiin ei ole olemassa standardeja tai toimialariippumattomia menetelmiä. Teos Strategian mittaaminen auttaa organisaation johtoa optimoimaan strategista suunnittelua ja toteutuksen onnistumista. Se osoittaa, mihin mittaamisen tulee kohdistua ja miten vähennetään riskejä, jotka liittyvät puutteelliseen, epätasapainoiseen tai tehottomaan toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen.
Strategian mittaaminen edellyttää näkökulmia useilta eri osaamisalueilta.
Kirjassa käsitellään muun muassa seuraavia aiheita
– mitä strategian mittaamisella tarkoitetaan ja mihin se kohdistuu
– informaation jalostaminen ja päätöksenteko strategiatyössä
– strategisten keinojen priorisointi fokusoinnin välineenä
– strategian mittaaminen ja oikein kohdennetut johtamistoimenpiteet
– vaikuttavuuden mittaaminen
– mittaamismenetelmät ja mittauksen matematiikka
Kirja sisältää käytännön case-esimerkkejä julkisen ja yksityisen sektorin organisaatioista. Esimerkit osoittavat, millaisia johtopäätöksiä ja toimenpiteitä mittaaminen tuottaa ja miten ne vaikuttavat organisaation toimintaan ja johtamiseen.
Arviot
Tuotearvioita ei vielä ole.