Tuotetiedot
Tämän kirjan sivuilla kohtaamme ostavan ihmisen, jonka aivot tekevät päätöksiä nykyisessä markkinaympäristössä. Se pohjautuu uusimpaan aivotutkimukseen ja sen sovelluksiin. Siinä syvennytään aivojen aktivaattoreihin, joita ovat minä, me, tunne, tieto, tavoite, aistit ja erottautuminen. Näihin aktivaattoreihin vaikuttamalla aivojen mielihaluverkosto kukoistaa ja saa ihmisen tekemään sellaisia ostopäätöksiä, jotka hän kokee merkityksellisenä. Teos pohjautuu lukuisiin tieteellisiin tutkimuksiin ja havainnollisiin tapausesimerkkeihin. Kirjan avulla yritykset saavat bisneksensä lentämään korkeuksiin. Kirjan kohderyhminä ovat yritysten ja muiden organisaatioiden viestinnän, markkinoinnin ja myynnin ammattilaiset sekä innovaatiohenkilöstö ja palvelu- ja tuotekehittäjät. Lisäksi kuka tahansa, joka haluaa ymmärtää omaa ostokäyttäytymistään paremmin, voi tarttua kirjaan. Se on oiva kirja myös korkeakoulujen liiketalouden ja markkinoinnin opiskelijoille. Kirja on kirjoitettu havainnollisesti niin, ettei sen lukeminen edellytä ennakkotietoa aivotutkimuksesta. Jyrki Suomala (KT, YTM) ratkoo yritysten ongelmia neurotieteen avulla. Hänellä on laaja kokemus toimimisesta tieteen ja liiketoiminnan rajapinnalla. Hän on myös Laurea-ammattikorkeakoulun yliopettaja ja Oulun yliopiston dosentti, minkä lisäksi hän on ollut tutkijana pitkiä aikoja Kalifornian yliopistossa Santa Barbarassa. Ostavat aivot on Suomalan kolmas tietokirja.
Mikko Kamila (varmistettu kirjoittaja) –