Tuotetiedot
Tämän kehittämistutkimuksen tavoitteena on tutkia yhteisöllisen suunnittelun pedagogisen mallin soveltuvuutta draamakasvatuksen kontekstissa. Tutkimus kuvaa yhtä tutkimussykilä, jossa luokanopettajaopiskelijat suunnittelivat omiin opintoihinsa liittyen osallistavan draamaprosessin peruskoulun oppilaille. Draamaprosessin suunnittelun tukena käytettiin Facebook-työskentely-ympäristöä, jonka käyttöä opetuksellisiin tarkoituksiin haluttiin selvittää. Tutkimuksessa nostettiin esille suunnitteluajattelun, suunnitteluprosessin ja suunnittelukohteiden sisällöt suunnittelun etenemisen näkökulmista. Lisäksi tutkittiin, kuinka opettaja fasilitoi suunnittelua digitaalisessa oppimisympäristössä. Yhteisöllisen suunnittelun pedagoginen malli valittiin kehittämismalliksi, koska aiempien tutkimusten ja käytännön kokemusten perusteella osallistavan draaman suunnittelulle ei ole löydettävissä yhteisölliseen tiedonluomisprosessiin liittyvää suunnittelumallia.
Arviot
Tuotearvioita ei vielä ole.