• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
Kansallinen Kirjakauppa

Kansallinen Kirjakauppa

02 2831 000
info@kansallinenkirjakauppa.fi
  • Kirjat
  • Toimistotarvikkeet
  • Askartelu & Vapaa-aika
  • Yrityksille
  • Aukioloajat
  • 02 2831 000
    info@kansallinenkirjakauppa.fi
  • Oma tili
Ostoskori
Kirjaudu
Etusivu / Kirjat / Kirjastoluokat / Tekniikka. Teollisuus. Käsityö. Maa- ja metsätalous kotitalous. Liiketalous. Liikenne / Opiskelijan brändisuhteen kehittyminen Jyväskylän ammattikorkeakouluun

Ritva Pyykkönen

Opiskelijan brändisuhteen kehittyminen Jyväskylän ammattikorkeakouluun

Opiskelijan brändisuhteen kehittyminen Jyväskylän ammattikorkeakouluun

48,50 € alv 25.5%

Painos loppu

  • Tuotetiedot
  • Arviot (0)

Tuotetiedot

Brändien johtamisessa tulisi huomioida asiakkaan brändisuhteen rakentumisprosessi. Ajan saatossa rakentuvan, moninaisissa verkostoissa ja erilaisista kokemuksista muodostuvan asiakkaan elämänpituisen brändisuhteen ymmärtäminen tuo uutta tietoa brändien johtamiseen. Pyykkösen tutkimuksen tarkoituksena oli oppilaitoskontekstin avulla lisätä ymmärrystä brändisuhteen rakentumisesta asiakkaan näkökulmasta tarkasteltuna. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten kuluttajan brändisuhde rakentuu ja mitkä tekijät johtavat muutoksiin brändisuhteessa. Työ sijoittuu palvelujen johtamisen, suhdemarkkinoinnin ja kuluttajaperustaisen brändisuhteen viitekehyksiin. Tutkimuksen tulosten ja aikaisempien tutkimusten mukaan opiskelijan brändisuhde oppilaitokseen voidaan määritellä seuraavasti: brändisuhde on asiakkaan ajan saatossa, ennen asiakkuutta, asiakkuuden aikana ja asiakkuuden jälkeen brändihavaintoihinsa liittämistä sitoutumis-, luottamus-, tunne- ja arvokokemuksista muodostunut dynaaminen, ajassa muuttuva, kokonaisvaltainen kokemus brändistä. Brändisuhde voi olla elinikäinen Tutkimustulosten mukaan opiskelija teki havaintoja oppilaitoksesta ja hänellä oli vuorovaikutuskokemuksia oppilaitoksen kanssa ennen opiskelua, opiskelun aikana ja opiskelun jälkeen. Brändisuhde oli alkanut jo opiskelijan ensimmäisestä oppilaitoshavainnosta. Tulosten perusteella voitiin päätellä, että brändisuhde oppilaitokseen voi olla opiskelijalle elinikäinen. Opiskelijoiden brändisuhteeseen vaikuttavia tekijöitä olivat mielikuvaperimä oppilaitoksesta, palvelutarjooma, sidosryhmät ja oppilaitoksen brändi. Opiskelijalla itsellään omine uratavoitteineen oli rooli brändisuhteen rakentumisessa. Opiskelijoiden brändisuhteeseen ja brändisuhteen elinkaaren muotoon vaikuttivat opiskelijan negatiiviset ja positiiviset sitoutumis-, luottamus-, tunne- ja arvokokemukset. Brändisuhteessa muutoksia aiheuttaneet kokemukset olivat yksittäisiä tapahtumia (esim. muiden opiskelijoiden, opettajien kanssa), tapahtumista muodostuneita episodeja (esim. lukuvuosi, opintojakso) ja episodeista koostuneita sekvenssejä (esim. tutkinto). Tutkimus tuo uutta tietoa asiakkaan havainnoimasta brändisuhteen dynaamisesta rakentumisesta yritykseen. Asiakkaan brändisuhteen dynaamista rakentumista tutkittiin päättymättömällä aikajanalla, jolloin aikajanan alku voi olla tiedossa, mutta loppua ei voida tietää. Tutkimustulosten mukaan asiakas havainnoi muistissaan olevaa yrityksen mielikuvaperimää, itseensä liittyviä tekijöitä sekä palvelutarjoomaan, sidosryhmiin ja brändiin liittyviä tekijöitä. Asiakkaan brändisuhde muuttuu ajan saatossa sen mukaan, miten asiakas kokee tekemänsä brändihavainnot. Osa havainnoista saattaa vetää asiakasta suhteeseen, osa viedä suhteesta pois. Brändihavaintoja ennen asiakassuhdetta, sen aikana ja jälkeen Tutkimuksen mukaan asiakas liittää brändihavaintoihin sitoutumis-, luottamus, tunne- ja arvokokemuksia, ja brändisuhde rakentui riippumatta ja myös riippuen yrityksen toimenpiteistä. Asiakas pyrki hallitsemaan brändisuhdettaan, ja brändisuhde oli asiakkaalle myös väline, jolla hallita omaa elämää. Tutkimus täydensi aiempia tutkimuksia brändisuhteen ja asiakassuhteen välisestä erosta. Tutkimus nosti esiin asiakkaan mielikuvaperimän merkityksen brändisuhteessa. Asiakas oli tehnyt brändihavaintoja ennen asiakassuhdetta, asiakkuuden aikana ja myös asiakkuuden jälkeen. Asiakassuhde on vain osa brändisuhdetta, ja brändisuhde on asiakkuudesta riippumaton ilmiö. Tutkimus tarjoaa uutta empiirispohjaista tietoa myös brändisuhdetypologioista ja brändisuhteen elinkaarimalleista.

Arviot

Tuotearvioita ei vielä ole.

Vain kirjautuneet asiakkaat -jotka ovat ostaneet tuotteen- voivat kirjoittaa tuotearvion.

Tutustu myös

  • Hotelli Flamingo

    Hotelli Flamingo

    Alex Milway; Aila Herronen (käänt.)
    15,80 € alv 25.5%
    Lue lisää
  • Maaseudun tulevaisuus

    Maaseudun tulevaisuus

    Antti Heikkinen
    8,50 € alv 25.5%
    Lue lisää
  • Allu ja apinajahti

    Allu ja apinajahti

    Jukka-Pekka Palviainen; Christel Rönns (kuv.)
    24,60 € alv 25.5%
    Lue lisää
  • Poika joka luki Paavo Haavikkoa

    Poika joka luki Paavo Haavikkoa

    Tommi Melender
    34,70 € Alkuperäinen hinta oli: 34,70 €.28,95 €Nykyinen hinta on: 28,95 €. alv 25.5%
    Lue lisää

Footer

02 2831 000
info@kansallinenkirjakauppa.fi
Facebook
Instagram

Näin asioit

  • Yritysasiakkuus
  • Varaa ja nouda
  • Oma tili
  • Opintotili
  • Toimitus ja palautus
  • E-oppikirjat

Asiakaspalvelu

  • Ota yhteyttä
  • Tilaukset
  • Lataukset
  • Tilin tiedot
  • Salasana unohtunut

Meistä

  • Historia
  • Ajankohtaista
  • Rekisteriseloste
  • Yhteystiedot

Myymälöiden aukioloajat

Linnankatu 16

MA-PE 9.00 – 18.00
LA 10.00 – 16.00

Hämeenkatu 7

MA-PE 9.30 – 17.30
Kesälauantait suljettu

Länsikeskus

MA-PE 10.00 – 18.00
LA 10.00 – 16.00

Maksutavat

Paytrail

Copyright © 2025 · Turun Kansallinen Kirjakauppa Oy

Varaa ja nouda

Käytä vain yksittäisen tuotteen varaukseen.
Useampia tuotteita / kappaleita varatessa, käytä ostoskoria normaalisti ja valitse lopussa toimitustavaksi nouto haluamastasi myymälästä.

Opiskelijan brändisuhteen kehittyminen Jyväskylän ammattikorkeakouluun

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.