Tuotetiedot
Kun tehokkuutta tavoittelevista massakoulutuksista halutaan kääntyä asiakaslähtöisiin vaihtoehtoihin, opintojen henkilökohtaistaminen voi olla yksi ratkaisu asiaan. Päivi Kilja paneutui kasvatustieteen väitöskirjassaan tähän aiheeseen. Tutkimuksen tavoitteena oli ymmärtää opintojen henkilökohtaistamista yksilön kokemana ja kuvata sitä yleisellä, teoreettisella tasolla. Menetelmää toteutetaan useimmiten tukeutumalla ammatillisen koulutuksen säädöksiin. Esimerkiksi osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen prosesseilla on voitu toteuttaa yksilöllinen, oppijan lähtökohdat huomioiva oppimispolku. Kilja haastatteli näyttötutkintomestarikoulutukseen osallistuneita aikuisoppijoita Oulun ammatillisessa opettajakorkeakoulussa. Koulutusta toteutettiin henkilökohtaistamisen periaatteita noudattaen.
Arviot
Tuotearvioita ei vielä ole.