Tuotetiedot
Väitöskirja tarjoaa sekä kontribuution hyvinvointiteoreettiseen keskusteluun että uutta tutkimustietoa lasten hyvinvoinnista alakoulussa. Lapsen hyvinvointimalli (the structural model of child well-being, SMCW) kokoaa visuaaliseen esitykseen hyvinvoinnin keskeiset ulottuvuudet, hyvinvoinnin edellytykset yksilö- ja yhteisötasolla sekä eri elementtien keskinäiset yhteydet. Väitöskirjan empiirisenä tavoitteena oli tutkia lasten hyvinvointia alakoulussa koulun sosiaalisten suhteiden näkökulmasta, sillä suomalaista peruskoulua on tutkittu tähän mennessä lähinnä pedagogisista lähtökohdista. Hyvin vähän tietoa on erityisesti siitä, mikä on opettajan merkitys oppilaan emotionaaliselle hyvinvoinnille. Tutkimusongelmaan vastattiin käyttämällä suomalaista ja norjalaista kyselyaineistoa neljältä alakoululta Tampereella ja Trondheimissa
Arviot
Tuotearvioita ei vielä ole.