Tuotetiedot
Itsesäätely ja toiminnanohjauksen taidot ovat keskeisiä ihmisen hyvinvoinnin ja toimintakyvyn kannalta. Niiden avulla ihminen pystyy sopeuttamaan toimintaansa vaihtuvien ympäristöjen, vaatimusten ja haasteiden viidakossa. Kummi 19 yhdistää tutkimustietoa eri tutkimusaloilta ja tarkastelee itsesäätelyä eri näkökulmista. Kirjan fokuksena on käyttäytymisen ja oppimisen säätelyn tukeminen erityisesti koulukontekstissa. Onnistunut itsesäätely syntyy ympäristön ja yksilön vuorovaikutuksesta – kun ympäristön vaatimukset ja yksilön taidot kohtaavat ja vastaavat toisiaan, itsesäätely onnistuu. Kirjan tarkoituksena on antaa malli tuen suunnitteluun kouluihin juuri tästä näkökulmasta. Tuen muodot on jaettu kirjassa kolmeen askeleeseen, joissa huomio kiinnitetään ympäristön muokkaamiseen itsesäätelyä tukevaksi 1) selkeyttämällä vaatimuksia ja 2) vahvistamalla positiivista palautetta, ja 3) yksilön taitojen tukemiseen. Lisäksi kirja tarjoaa kattavan katsauksen jo olemassa oleviin tuen keinoihin koulussa sijoittaen ne eri vaiheisiin tukitoimiprosessia.
Arviot
Tuotearvioita ei vielä ole.