Tuotetiedot
Väitöstutkimuksessa tarkastellaan erilaisissa toimintaympäristöissä (Puolustusvoimissa ja sen ulkopuolella) työskentelevien aikuisten opiskelijoiden kokemuksia ja käsityksiä pedagogisesta johtamisesta. Tutkimuksessa muodostetaan glaserilaisen Grounded Theory -tutkimusotteen avulla kaksi substantiivista teoriaa kokemuksellisesta ja tutkivasta oppimisesta sekä pedagogisesta johtamisesta. Substantiiviset teoriat nivoutuvat glaserilaisittain yhteen, muodostaen kehkeytyvän teorian toimintakykyisen yksilön itsekasvatuksesta osana yhteisöllistä kasvua. Sotilaspedagogiikan ja aikuiskasvatustieteiden rajapinnalle asettuva väitöstutkimus sisältää formaalille teorialle ominaisia piirteitä, tarjoten näkökulmia pedagogisen johtamisen käsitteen tarkasteluun erilaissa konteksteissa.
Arviot
Tuotearvioita ei vielä ole.