• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
Kansallinen Kirjakauppa

Kansallinen Kirjakauppa

02 2831 000
info@kansallinenkirjakauppa.fi
  • Kirjat
  • Toimistotarvikkeet
  • Askartelu & Vapaa-aika
  • Yrityksille
  • Aukioloajat
  • 02 2831 000
    info@kansallinenkirjakauppa.fi
  • Oma tili
Ostoskori
Kirjaudu
Etusivu / Kirjat / Kirjastoluokat / Filosofia. Psykologia. Rajatieto / Hans-Georg Gadamer’s philosophical hermeneutics in the philosophy of education

Leiviskä, Anniina

Odottaa tuotekuvaa

Hans-Georg Gadamer’s philosophical hermeneutics in the philosophy of education

39,70 € alv 25.5%

Painos loppu

  • Tuotetiedot
  • Arviot (0)

Tuotetiedot

The confrontation between modern and postmodern philosophical approaches is one of the most prominent and protracted academic debates of recent decades. In the philosophy of education, this debate has been ongoing since the 1980s and it continues to reverberate in contemporary discussions. One of the major themes of the debate is the endeavour of the modern philosophy of education to establish a universally valid rational foundation for educational theory and practice. This attempt has become a central target of criticism of the postmodern philosophies of education, which emphasize the contextual and situated nature of rationality and knowledge. As for the postmodern educational approaches, they have often been accused of giving rise to problematic forms of relativism. Rather than yielding fruitful solutions, the debate has largely resulted in an undesirable polarization between the modern and postmodern standpoints. This thesis seeks to take part in the discussion concerning the modernismpostmodernism debate from the viewpoint of Hans-Georg Gadamer’s (1900–2002) philosophical hermeneutics. The thesis consists of three interrelated studies that examine the relation of Gadamer’s hermeneutics to some of the prominent representatives of modernism (Jürgen Habermas) and postmodernism (John Caputo and Richard Rorty) from different perspectives. The common aim of these studies is to demonstrate that Gadamer’s philosophy is able to avoid some of the central philosophical problems and limitations associated with the aforementioned approaches and therefore it might also contribute to the movement beyond the unproductive modernism-postmodernism dichotomy in the philosophy of education.

Arviot

Tuotearvioita ei vielä ole.

Vain kirjautuneet asiakkaat -jotka ovat ostaneet tuotteen- voivat kirjoittaa tuotearvion.

Tutustu myös

  • Hotelli Flamingo

    Hotelli Flamingo

    Alex Milway; Aila Herronen (käänt.)
    15,80 € alv 25.5%
    Lue lisää
  • Kesämyrsky

    Kesämyrsky

    Siiri Enoranta
    27,80 € Alkuperäinen hinta oli: 27,80 €.22,95 €Nykyinen hinta on: 22,95 €. alv 25.5%
    Lisää ostoskoriin
  • Zombikuume

    Zombikuume

    Kristina Ohlsson; Pekka Marjamäki (käänt.)
    21,40 € alv 25.5%
    Lue lisää
  • Olga – Avaruus kutsuu!

    Olga – Avaruus kutsuu!

    Elise Gravel; Aila Herronen (käänt.)
    19,40 € alv 25.5%
    Lue lisää

Footer

02 2831 000
info@kansallinenkirjakauppa.fi
Facebook
Instagram

Näin asioit

  • Yritysasiakkuus
  • Varaa ja nouda
  • Oma tili
  • Opintotili
  • Toimitus ja palautus
  • E-oppikirjat

Asiakaspalvelu

  • Ota yhteyttä
  • Tilaukset
  • Lataukset
  • Tilin tiedot
  • Salasana unohtunut

Meistä

  • Historia
  • Ajankohtaista
  • Rekisteriseloste
  • Yhteystiedot

Myymälöiden aukioloajat

Linnankatu 16

MA-PE 9.00 – 18.00
LA 10.00 – 16.00

Hämeenkatu 7

MA-PE 9.30 – 17.30
Kesälauantait suljettu

Länsikeskus

MA-PE 10.00 – 18.00
LA 10.00 – 16.00

Maksutavat

Paytrail

Copyright © 2025 · Turun Kansallinen Kirjakauppa Oy

Varaa ja nouda

Käytä vain yksittäisen tuotteen varaukseen.
Useampia tuotteita / kappaleita varatessa, käytä ostoskoria normaalisti ja valitse lopussa toimitustavaksi nouto haluamastasi myymälästä.

Hans-Georg Gadamer’s philosophical hermeneutics in the philosophy of education

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.