Tuotetiedot
Vuorovaikutukseen, ihmissuhteisiin ja ihmisten käyttäytymiseen liittyvät ongelmatilanteet työpaikalla ovat esimiehille haastavia. Toiminnalle häiriöitä aiheuttavien työyhteisö- ja asiakastilanteiden puheeksi ottaminen ja käsittely ovat vaativaa esimiestyötä. Niiden selvittäminen vie myös aikaa ja voimia. Niin työntekijän kuin asiakkaan häiritsevä käyttäytyminen voi aiheuttaa esimiehessä ahdistusta ja epävarmuutta, jopa ärtyneisyyttä ja harmistusta.
Ongelmat on kuitenkin otettava puheeksi ajoissa, ennen kuin tilanteet mutkistuvat ja vaikeutuvat entisestään. Puuttumattomuus viestittää, että kyseinen käyttäytyminen on sallittua ja hyväksyttävää.
Sisällys:
1. Vastuuton työkäyttäytyminen
2. Häiriökäyttäytymisen seurauksia ja taustoja
3. Häiriötilanteiden ennaltaehkäisy
4. Milloin pitää puuttua ja kenen tehtävä se on?
5. Puuttuminen ja puheeksi ottaminen
6. Häiritsevä ja uhkaileva asiakaskäyttäytyminen
7. Mitä esimiehen pitää sietää ja mitä ei
Arviot
Tuotearvioita ei vielä ole.